POLITYKA REKLAMOWA SERWISU COOPERANTO
Art. 1
-
Niniejszy dokument tj. Polityka Reklamowa Serwisu Cooperanto określa zasady zamawiania, zamieszczania i wyświetlania reklam w Serwisie w ramach Usług Reklamowych Operatora oraz pozostałe warunki dotyczące Usług Reklamowych, o których mowa w Regulaminie.
-
Pojęcia pisane w Polityce Reklamowej Serwisu wielką literą mają znaczenie nadane im w Regulaminie.
-
W sprawach nieuregulowanych w Polityce Reklamowej Serwisu zastosowanie mają postanowienia Regulaminu.
Art. 2
-
Zamówienie i zawarcie umowy pomiędzy Użytkownikiem a Operatorem o Usługi Reklamowe następuje za pośrednictwem formularza online udostępnionego w zakładce Serwisu "Reklama" (www.cooperanto.pl/advert).
-
Po wypełnieniu formularza, w szczególności poprzez wskazanie właściwości zamawianej reklamy następuje wycena zamawianej reklamy i Użytkownikowi jest udostępniana kwota ceny do zapłaty z tytułu zamówionej reklamy w ramach Usług Reklamowych.
-
Zasady i formy dokonywania płatności z tytułu Usług Reklamowych uregulowane są w Regulaminie.
Art. 3
-
W ramach Usług Reklamowych zabronione jest zamieszczanie reklam stanowiących czyny nieuczciwej konkurencji w rozumieniu ustawy z dnia 16 kwietnia 1993 r. o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji (Dz.U.2003.153.1503 j.t ze zm.), którą stanowi w szczególności:
-
reklama sprzeczna z przepisami prawa, dobrymi obyczajami lub uchybiająca godności człowieka;
-
reklama wprowadzająca klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru lub usługi;
-
reklama odwołująca się do uczuć klientów przez wywoływanie lęku, wykorzystywanie przesądów lub łatwowierności dzieci;
-
wypowiedź, która, zachęcając do nabywania towarów lub usług, sprawia wrażenie neutralnej informacji;
-
reklama, która stanowi istotną ingerencję w sferę prywatności, w szczególności przez nadużywanie technicznych środków przekazu informacji.
-
Sprzeczna z przepisami prawa jest w szczególności reklama:
-
gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, zakładów wzajemnych oraz gier na automatach oraz polegająca na informowaniu o sponsorowaniu przez podmiot prowadzący działalność w zakresie gier cylindrycznych, gier w karty, gier w kości, przyjmowania zakładów wzajemnych oraz gier na automatach, naruszająca zakaz , o którym mowa w ustawie z dnia 19 listopada 2009 r. o grach hazardowych (Dz.U.2016.471 j.t. ze zm.);
-
polegająca na rozpowszechnianiu ogłoszeń o odpłatnym zbyciu, nabyciu lub o pośredniczeniu w odpłatnym zbyciu lub nabyciu komórek, tkanek i narządów w celu ich przeszczepienia, o której mowa w ustawie z 1 lipca 2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów ( Dz.U. Nr 169, poz. 1411 ze zm.).
-
wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych, pojemników zapasowych lub rekwizytów tytoniowych oraz produktów imitujących te wyroby, lub symboli związanych z używaniem tytoniu, wyrobów tytoniowych, papierosów elektronicznych lub pojemników zapasowych naruszająca zakaz, o którym mowa w ustawie z dnia 9 listopada 1995 r. o ochronie zdrowia przed następstwami używania tytoniu i wyrobów tytoniowych (Dz.U.2015.298 j.t. ze zm.);
-
napojów alkoholowych oraz produktów i usług których nazwa, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie wykorzystuje podobieństwo lub są tożsame z oznaczeniem napoju alkoholowego lub innym symbolem obiektywnie odnoszącym się do napoju alkoholowego, a także przedsiębiorców oraz innych podmiotów, które w swoim wizerunku reklamowym wykorzystują nazwę, znak towarowy, kształt graficzny lub opakowanie związane z napojem alkoholowym, jego producentem lub dystrybutorem, naruszająca zakaz, o którym mowa w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.2016.487 j.t ze zm), z zastrzeżeniem wyjątków, o których mowa w tej ustawie;
-
polegająca na informowaniu o sponsorowaniu imprez sportowych, koncertów muzycznych oraz innych imprez masowych przez producentów i dystrybutorów napojów, których zasadniczą działalność stanowi produkcja lub sprzedaż napojów alkoholowych zawierających od 8 do 18 proc. alkoholu, naruszająca zakaz, o którym mowa w ustawie z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.2016.487 j.t ze zm);
-
produktów leczniczych naruszająca zakaz, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz.U.2008.45.271 j.t. ze zm.), w szczególności reklama kierowana do dzieci lub zawierająca elementy kierowane do dzieci, jak również kierowana do publicznej wiadomości reklama produktów leczniczych: wydawanych wyłącznie na podstawie recepty, zawierających środki odurzające i substancje psychotropowe, umieszczonych na wykazach leków refundowanych, zgodnie z odrębnymi przepisami, oraz dopuszczonych do wydawania bez recept o nazwie identycznej z umieszczonymi na tych wykazach;
-
aptek i punktów aptecznych oraz ich działalności, a także placówek obrotu pozaaptecznego i ich działalności odnoszącej się do produktów leczniczych lub wyrobów medycznych, naruszającej zakaz, o którym mowa w ustawie z dnia 6 września 2001 r. Prawo farmaceutyczne (Dz.U.2008.45.271 j.t. ze zm.);
-
sprzeczna z ustawą z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym (Dz.U.2016.3 j.t. ze zm.), w tym reklama przynęta, która polega na propozycji nabycia produktu po określonej cenie, bez ujawniania, że przedsiębiorca może mieć uzasadnione podstawy, aby sądzić, że nie będzie w stanie dostarczyć lub zamówić u innego przedsiębiorcy dostawy tych lub równorzędnych produktów po takiej cenie, przez taki okres i w takich ilościach, jakie są uzasadnione, biorąc pod uwagę produkt, zakres reklamy produktu i oferowaną cenę oraz reklama przynęta i zamiana, która polega na propozycji nabycia produktu po określonej cenie, a następnie odmowie pokazania konsumentom reklamowanego produktu lub odmowie przyjęcia zamówień na produkt lub dostarczenia go w racjonalnym terminie lub demonstrowaniu wadliwej próbki produktu, z zamiarem promowania innego produktu, a także reklama zawierająca bezpośrednie wezwania dzieci do nabycia reklamowanych produktów lub do nakłonienia rodziców lub innych osób dorosłych do kupienia im reklamowanych produktów;
-
sprzeczna z zakazami, o których mowa w ustawie z dnia 29 grudnia 1992 r. o radiofonii i telewizji (Dz.U.2016.639 j.t), w szczególności:
-
nawołująca bezpośrednio małoletnich do nabywania produktów lub usług;
-
zachęcająca małoletnich do wywierania presji na rodziców lub inne osoby w celu skłonienia ich do zakupu reklamowanych produktów lub usług;
-
wykorzystująca zaufanie małoletnich, jakie pokładają oni w rodzicach, nauczycielach i innych osobach;
-
w nieuzasadniony sposób ukazujących małoletnich w niebezpiecznych sytuacjach;
-
oddziałująca w sposób ukryty na podświadomość;
-
naruszająca godność ludzką;
-
zawierająca treści dyskryminujące ze względu na rasę, płeć, narodowość, pochodzenie etniczne, wyznanie lub światopogląd, niepełnosprawność, wiek czy orientację seksualną;
-
raniąca przekonania religijne lub polityczne;
-
zagrażająca fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi małoletnich;
-
sprzyjająca zachowaniom zagrażającym zdrowiu, bezpieczeństwu lub ochronie środowiska;
-
stanowiąca ukryte przekazy handlowe;
-
stanowiąca lokowanie produktów, z zastrzeżeniem wyjątków przewidzianych w tej ustawie;
-
stanowiąca lokowanie tematów.
-
stanowiąca rozpowszechnianie pornografii w rozumieniu Kodeksu Karnego.
Art. 4
-
W ramach Usług Reklamowych zabronione jest zamieszczanie reklam naruszających jakiekolwiek prawa, dobra lub tajemnice prawnie chronione osób trzecich, podmiotów, organizacji czy grup społecznych, w szczególności:
-
naruszających prawa autorskie majątkowe lub osobiste;
-
naruszających prawa własności przemysłowej lub inne prawa do znaku, logo, firmy, nazwy etc.;
-
naruszających prawa do wizerunku;
-
naruszających dobra osobiste;
-
naruszających tajemnicę przedsiębiorstwa, tajemnice zawodowe lub inne tajemnice prawnie chronione;
-
naruszających zasady przetwarzania lub ochrony danych osobowych;
-
zawierających treści dyskryminujące, mające charakter nękania, prowokowania, grożenia, zastraszania, obrażania lub dyskredytowania.
-
Operator nie dopuszcza do zamieszczania w ramach Usług Reklamowych reklam:
-
usług o charakterze matrymonialnym lub randkowym, w tym serwisów o takiej tematyce;
-
dotyczących sprzedaży samochodów, motocykli, motorowerów i innych pojazdów mechanicznych tego typu (ciągniki, maszyny budowalne, maszyny rolnicze etc.), ich części zamiennych, elementów dodatkowych (tj. np. przyczepy, naczepy) i usług ich dotyczących;
-
o treści politycznej lub nawiązującej do polityki;
-
pożyczek i kredytów krótkoterminowych, typu „chwilówka” lub innych produktów lub usług finansowych tego typu oraz usług pośrednictwa sprzedaży takich produktów lub usług;
-
broni, amunicji, materiałów wybuchowych i innych materiałów lub substancji niebezpiecznych.
Art. 5
-
Dopuszczalna jest reklama napojów alkoholowych, w zakresie w jakim nie narusza ona przepisów ustawy z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.2016.487 j.t ze zm.).
-
Zgodnie z ustawą z dnia 26 października 1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi (Dz.U.2016.487 j.t ze zm.) reklama, o której mowa w ust. 1 musi spełniać następujące warunki:
-
może dotyczyć wyłącznie piwa;
-
nie jest kierowana do osób małoletnich;
-
nie przedstawia osób małoletnich;
-
nie łączy spożywania alkoholu ze sprawnością fizyczną bądź kierowaniem pojazdami;
-
nie zawiera stwierdzeń, że alkohol posiada właściwości lecznicze, jest środkiem stymulującym, uspakajającym lub sposobem rozwiązywania konfliktów osobistych;
-
nie zachęca do nadmiernego spożycia alkoholu;
-
nie przedstawia abstynencji lub umiarkowanego spożycia alkoholu w negatywny sposób;
-
nie podkreśla wysokiej zawartości alkoholu w napojach alkoholowych jako cechy wpływającej pozytywnie na jakość napoju alkoholowego;
-
nie wywołuje skojarzeń z:
-
atrakcyjnością seksualną,
-
relaksem lub wypoczynkiem,
-
nauką lub pracą,
-
sukcesem zawodowym lub życiowym,
-
nie jest prowadzona przy udziale małoletnich.
-
W celu zapewnienia, że reklama, o której mowa w ust. 1 spełnia warunek niekierowania jej do osób małoletnich, o którym mowa w ust.2b koniczne jest podjęcie środków zapewniających, że reklama nie będzie, w jakikolwiek sposób, ani poprzez jej treść, ani poprzez sposób przekazu, skierowana do osób poniżej 18 roku życia.
Art. 6
-
Zamieszczania reklam w ramach Usług Reklamowych dotyczą następujące zasady:
-
treść reklamy musi być zgodna i odpowiadać rzeczywistym usługom lub produktom oferowanym przez stronę, do której reklama odsyła;
-
treść reklamy musi być jasna i precyzyjna, w zakresie tego czego dotyczy, w tym produktów, usług, firmy, marki etc.
-
treść reklamy oraz sposób jej udostępnienia muszą respektować wynikające z przepisów prawa ograniczenia wiekowe odbiorców;
-
reklama nie może zawierać treści przeznaczonych wyłącznie dla dorosłych lub budzących skojarzenia z takimi treściami, w szczególności nacechowanych seksualnie;
-
reklama nie może zawierać treści prowokujących, agresywnych, szokujących lub sensacyjnych;
-
reklama nie może zawierać dźwięków lub animacji uruchamianych automatycznie bez ingerencji Użytkownika;
-
reklama nie może odsyłać do stron innych niż wskazane w jej treści jak również stron nieistniejących lub uniemożliwiających ich swobodne opuszczenie;
-
reklama nie może zawierać lub odsyłać do wirusów, programów szpiegujących lub innego szkodliwego oprogramowania podobnego typu;
-
reklamy odnoszące się do wszelkich ofert, usług lub produktów darmowych lub próbnych muszą wyraźnie wskazywać na taki ich charakter oraz umożliwiać Użytkownikowi (np. przez odesłanie do strony docelowej) łatwe, jasne i czytelne ustalenie długości okresu próbnego i opłat naliczanych po jego ustaniu;
-
zabronione jest zamieszczanie reklam mających na celu pozyskanie danych odbiorcy reklamy, w tym jego danych osobowych, numerów telefonu, numerów rachunków bankowych, kart kredytowych lub płatniczych i innych podobnych informacji;
-
treść reklamy nie może sugerować poparcia treści reklamy lub podmiotu ją udostępniającej przez Operatora lub Serwis, ani sugerować związku Operatora lub Serwisu z treścią reklamy lub podmiotem ją udostępniającym;
-
treść reklamy dotyczącej usług wymagających subskrypcji, obejmujących automatyczne naliczanie płatności, automatycznie odnawialnych, obejmujących zmianę okresu bezpłatnego na płatny muszą wyraźnie wskazywać na taki ich charakter oraz umożliwiać Użytkownikowi (np. przez odesłanie do strony docelowej) łatwe, jasne i czytelne ustalenie wszelkich cech usługi.
Art. 7
W przypadku naruszenia przez reklamę postanowień Polityki Reklamowej Serwisu lub Regulaminu Operator ma prawo odmowy zatwierdzenia reklamy do publikacji oraz usunięcia reklamy z Serwisu jeśli już została opublikowana, a w razie rażących lub powtarzających się naruszeń ma prawo do czasowej blokady Konta (ban) lub usunięcia Konta.
Art. 8
Polityka Reklamowa Serwisu może być zmieniona na zasadach określonych Regulaminem.
Ostatnia aktualizacja: 23. 07. 2019r.